00:15

jag undrar om jag någonsin igen kommer fläta fingrar
se mig själv i någon annans ögon och speglas
om svettningarna om nätterna avtar om hjärtat
slutar rusa och blodet sluta forsa som av ont
om lögnerna hittar tillbaka till sin sanning
om jag hittar något större än havet
djupare än himlen
och jag ser dig
aldrig ska du lämna mig orörd och jag kryper tätare
ber dig fly tillbaka
kom inte närmre nej rör mig inte du skulle
bara våga hoppa

och nu när jag tänker tillbaka
minns jag ingenting längre
inte när jag drog fingrarna genom ditt hår första gången
när jag dog den första av alla eller den sista
när var det? minns du? ibland skulle jag vilja veta
minnas
var vi slutade började försökte igen tappade hoppet

egentligen vet jag men jag vill inte se
så jag blundar blåser mjukluft över din hud
ser håren resa sig och lägga sig igen
jag somnar efteråt
glömmer allt
gömmer allt
mina sanningar i maggropen,
jag letade ord åt dom, punkter och skiljetecken för att göra rättvisa
viljan att förklara igen säga nej! förihelvete du har fel
jag visste att du inte skulle tro mej du valde andra och jag hittade dom inte, orden
så jag stod kvar
sen hoppade du



Kommentarer
Postat av: a.k

vackert.

2008-08-10 @ 13:20:24
URL: http://decibel.webblogg.se/
Postat av: Marry

o ja jag undra om någonsin kommer att bli som det va o ja jag undrar hur du mår o jag vet att det gör ont ja jag vet att det gör ont o jag finns där ... men du måste låta mig få plocka upp allt det som krossats ja du måste låta mig limma ihop det så kan vi tillsamman låta det vara helt ja jag har tejp o du har lim o vi lever det är det som betyder

2008-08-24 @ 00:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0