15.45

jag har blåsor under fötterna. sprang i stan i sju timmar igår och irrade rundor bland julstressade människor med en plan om att köpa julklappar. det gjorde jag också för tusenlappar, men bara till mig själv. var efterdet alldeles för trött för att sätta mig på hundratimmarståget till eslöv och stannade hos sofie i stan och åt pizza och pratade i mun på varandra ett par timmar till sen åkte ja och fickade på bagatell md robban rockstar och allt var precis som vanligt, såklart. såsom det är med männikor man en gång känt och alltså känner föralltid. vi blev lite nostalgiska som vanligt och pratade om våra guldår i staden med kullersten och havet som förkläde, om livbojar och Tivoli, röda plastsoffor och väggarna i en vinylbar som förlänge sedan ändrat skepnad men som vi en gång sjöng in minnen i. det är någonsorts lättnad och veta, få höra att den tiden var den bästa för dom också och inte bara för oss själva. sen hoppade vi på fel buss mot Humlegården.
ikväll ska jag inte göra ett jävla dugg. jo bada badkar och läsa klart min bok, äta äggmackor i soffan och titta på hjärndöd såpor. slå in julklappar. sakna en människa i stenugnsund.

Kommentarer
Postat av: Maria

ja måste väl säga dog jul till dig oxå.. oallt det där ..själv har jag precis vaknat o sitter o kastar i mig kaffe för att klara av att andas ja jag skulle nog vilja ligga i min säng hemma o vara sjukt bakfull.. men nu får man ju tydligen inte allt man vill ... så du tror på kärleken .. grattis .. hoppas det är värt det.(ja jag vet ni passar som handen i handsken) då är det inte mkt mer att göra än att köra.. puss hej

2008-12-24 @ 10:33:26
URL: http://andrakapitletl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0