I´ll believe you when everything you say don´t turn out wrong

jag har rotat fram mina matchbox 20 skivor. de minner mig om sorglösa tider där allt som räknades var gräsmattor burköl och vänskapsband. en sensommarsol över en hamn och löften om livet. ljusa sommarnätter under ett stålmannstäcke viskandes om allt som skulle komma att uppleva, genomleva.
eller i en sjuttiotalssovsäck i ett annat rum lite längre bort
det var ingen som visste då hur svaga några av oss skulle bli
hur andra sparar foton i prickiga pappboxar
fortfarande pratar i munnen på varandra trots månader
liksom förstår precis och alltid räcker trots allt
nu går dom på repeat
med nya meningar undertoner
nya sorger att bära på
gömma undan

jag ska aldrig mer bli så naket rädd och sårbar att tillochmed skelettet bryts itu om jag reser mig för fort
benen sviken och rösten
som skriker och försöker höras men blir nerpratad oavsett alla rätt eller fel så hörs jag inte i slutändan
någonstans på vägen slutade du höra mig framför oss
det var då jag började gömma mig
och jag sitter här nu och tycker att jag kanske har kommit en bit på vägen trots allt att det är lite lättare att andas nu att det åtminstone inte gör lika ont längre och visst tankarna åker iväg till ert påskfirande i er äckliga stad med otten och palace och alla horor som säkert välkomnar dig tillbaka med öppna armar och skrattar åt mig
jag tänker aldrig fråga om det för jag vill verkligen inte veta
innerst inne vet jag redan
alltid vetat
det finns allt för många oläkta sår där att peta i för att jag någonsin
och det är löjligt egentligen sorgligt möjligtvis
hur jag kan blöda så många mil därifrån

jag ska gå tillbaka till maria snart. jag kunde inte sova här men jag har lekt med torres. kunde inte lyfta på täcket eftersom jag inte har någon rätt längre och hjärtat bara hamrar här det kanske går sönder om jag stannar
kanske gör ont med alla skrik som fastnat i väggarna.

Morning falls like rain into the city life
There goes another night
Losing my breath in waves
Knowing that ever crash is bleading the hourglass
And taking the strife from all our lives


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag undrar om d o m sparat sina fotografier
någonstans? åtminstonde på insidan?

du mår sådär eller?
jag mår rätt bra men det är för
mycket sprit igen...

2008-03-21 @ 18:15:55
Postat av: hellmans

dear, kom hem en runda? iofs räddar matchbox20 mycket, men inte allt.

2008-03-22 @ 07:55:33
URL: http://hellmans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0