solen skiner iallafall

klockan är tolv någonting och jag ligger redan i sängen. eller i marias säng. jag var ute och promenerade ensam på gatorna i oslo idag. solen var stark och värmde lite i ryggen och jag började drömma om sommardagar och pilotbrillor och sailoröl på gräsmattor och helst en gitarr i knät på någon och håkan hellström och fläderglass och sophie och erik kanske kaffekoppar på en kaj kanske bara fötter i hamnen och vattnet, havet och all annat. hamnpaviljonger och dans på gatorna. enkelheten. lättsamheten. när allting räckte. med drömmar i ficorna eller flytande i vaniljte på ebbas. 
hursomelst var det inte sommar idag heller, det var löjligt kallt och jag gick mest rundor med jimmy och smashing pumpkins i hörlurarna. rökte cigaretter med vänner jag mötte på vägen.
jag luktar bränd hud det är ganska äckligt. jag och maria synade oss själva i spegeln och kom på att (framförallt jag) inte ens har någon hudfärg kvar. mer blågrå ungefär och in big need av solarie och ett steg närmare hudcancer om sisädär 20 år. om vi inte får någon rökrelaterad livshotande sjukdom innan dess vilket är fullt möjligt.
sen har vi ätit beneissås och pratat om livet och alla hundra fel man kan göra i det.
hur åren bara bränner
rinner iväg


Kommentarer
Postat av: J

Halkade ut med höga klackar i morse och det låg snö på Malmös gator. Men nu skiner solen. Och jag vill bara ha sommar. NU!

2008-03-05 @ 14:25:37
Postat av: K

All good times, every smile, all the joyful moments.. Is it all a drem...?

2008-03-06 @ 16:40:05
URL: http://www.kerra.blogg.se
Postat av: Linda

girlie. kommer du hem snart eller? annars får det bli en oslo tripp helt klart

2008-03-10 @ 23:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0