you can sit beside me when the world comes down.

måndag och om några timmar ska jag jobba är hemma i lägenheten för första gången på ett par dagar, kände att det var dags för lite nödvändiga saker typ tvätta och framförallt kamma håret och byta strumpor. klockan är bara två och jag har tllochmed hunnit med en fika maria och det är lite av en skräll. kaffedrickande i timmar mitt på dagen är vanligtvis inte min hobby. jag blir bara rastlös får myror/spring i benen, damp kalla det vad ni vill. är ingen fika tjej helt enkelt. det har hänt flera gånger faktiskt att linda skickar iväg mig på ett varv runt huset när jag blir för stissig.har ingen koll på veckan direkt men på onsdag ska jag se underoath på rockefeller och imorgon är jag ledig och ska ha maria-dag samt hämta min nya kamera.
jag längtar så mycket till det blir några grader varmare, efter långa dagar i parken med rosévin och brännboll och gräsfläckar på jeansen, mjukglass i hamnen, räkor på bryggan, badköerna till skärgårdsbåtarna, engångsgrillar och solnedgångar på Solsidan. pussla ihop överlevnadsplaner till vintern för då är den så långt borta att det inte gör nåt. jag och henke ska iallafall iväg men vi vet inte vart kanske blir det bali och fillipinerna, kanske segla i karibien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0