im coming home

 


detta skrev linda på spegeln innan hon flyttade hem. det står fortfarande kvar

nu sätter jag mig på nattbussen hem till skåne om några timmar och det ska bli helt underbart. måste bara få tummarna ur röven och köpa julklappar. satsar stenhårt på den 23e varje år och blir lika förvånad varje gång jag inser att tjugotusen andra kommit på samma brilianta idè. hela dagen går jag och är folkilsk och irriterar mig på människors dåliga framförhållning, förutom min egen förstås.
igår var det söndag i oslo och vi försökte låtsas som att linda visst var kvar och skulle hålla låda med mig och lina.
vi åt middag på bolenti, drack glögg hos min älskling kim på grotten, drack en öl på tordenskölds och gick sen till Lipp där patrick spela. världen är liten, inte sett honom sen norrköping innan vi sågs i oslo för nån månad sen. två för en i baren är lika med dödsdom och så även denna gång, öl och jäger, bubbel trubbel och sen vidare till taket på Grand med alex och dipp, dans dans med svåra steg sen tillbaka i samlad trupp till Lipp för att hämta upp patte och hem till vårt kök för efterfest eftermys efterskott kalla det vad ni vill men det är så vi gör det. imorse ville jag naturligtvis skjuta mig i huvudet, men det hör till måndagar så jag tar det inte på så stort allvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0