jul i kråkeryd





annandag jul och jag behöver en ny kropp efter gårdagen bravader i helsingborg. dans dans dans på kullersten juldagskaos whisky cola jägershots pussar kullerbyttor taxi hem till sofie med två random efterfestshemsläp som linus kasta ut efter två minuter med motiveringen är ni kloka ni två gå å lägg er så det gjorde vi.
lillejulafton åkte jag till kusin tanja i hultebruk med farmor och catty. jättemysigt har vi haft det. klätt julgran, bakat (okej tittat på) pepparkakor, tittat på kalleanka, spelat tp, varit på skogspromenad med alla hundarna, läst böcker, tänkt på farfar och niklas som inte är med oss i år och druckit glögg. det är så vackert där ute, stort och tyst och alldeles vitt. inte ett stressmoment någonstans. som en liten fristad i den cirkus jag kallar mitt liv.
vi har tänkt på varandra, och på dom som tagits ifrån oss. niklas skulle fyllt 38 i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0