happy feet!

jag hatar att packa. jag önskar jag hade en knapp att trycka på så vips, var hela vår lägenhet urstädad, nepackad, förflyttad till bislet och våra nya jättestora lägenhet. det är söndag och strålande väder men jag har inte gjort annat än rensat garderober och kokat soppa, visserligen tagit en promenad hem till lökka  från majorstua, eftersom jag var för trött för att ta mig hem efter jobbet igår och somna på sivs soffa. i fredags firade vi vår älskade millas 30års dag med oräkneliga antal skålar, danssteg, cigaretter, fernetshot och bubblor. halv tre gav jag upp, packad och klar.
på tisdag flyttar vi, på tisdag kväll är det sivs tur att fylla år, på onsdag ska vi fortsätta flytta, på torsdag ska jag och siv på ikea tur och på fredag åker jag och henke till göteborg. misstänker att jag kommer smyga ut efter jobbet idag eftersom a) det är söndag och vi blir klara till 01.00 b) Mr Ray ska spela dansband på Majoren och det blir man väl hoppig och glad av c) linda har personalfest och kommer övertala mig fast jag inte vill d) henke slutar vid nio och kommer säkert dricka öl så då måste jag med det eftersom jag saknar honom.
åker han däremot hem och spelar data har jag en god chans att inte dricka bort mina hjärnceller i vanlig ordning denna söndagsnatt. alltså, älskling det hänger på dig! eller min egen självdiciplin, det beror på hur man ser det.. men jag gillar ju att skylla på andra. iallafall när det gäller impulsköp. (öl alltså, allt annat jag köper är ganska genomtänkt eftersom jag hatar shopping, om den inte sker på krogen förstås..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0