now we´ll parade around without game plans

monday bloody monday och alla människor blir per automatic gråa låtsasmänniskor som bara slö-dricker sin fatöl och plötsligt tycker schackspel är ett underhållande spel och ser vintersura ut som om slöslasket på asfalten plötsligt är en smashing nyhet man måste sucka och stöna lite extra åt. well! no can do,
däremot om jag ska gnälla lite över dagen jag också så sov jag alldeles förbannat för länge, ungefär tretton timmar. i lördags hade jag en alldeles förträfflig dag som dock började med att lina och jag tänkte gå på lunch och shopping tur, lite sådär tjejigt lördags-hurtigt. thaimat stod på schemat men vårt ricebowl var fullsatt och vi fick snällt vända oss till den halvtaskiga thaisyltan vägg i vägg. efter det promenerade vi bort till oslocity men hamnade i chocktillstånd och kände oss halvt klaustofobiska efter fyra minuter i gallerian och bollade ideér fram och tillbaka om hur i all världen en tredjedel av oslos befolkning hamnade inom samma fyra väggar denna eftermiddag. vi panikhandlade (jag jätteläckra adidasskor i regnbågens alla färger, t-shirtar på hms killavdelning och lina ja jag minns inte eftersom jag var fullt upptagen av att inte sätta armbågar i sidan på tuggumituggande fjortonåringar och barnvagns-morsor) och sprang därifrån med ett ja hej hej tack för idag vi hörs imogon typ. jag mötte maria på Z och drack kaffe och vidare till jekyll där danne lite otippat stod och hängde. henke gick av vakt och vi for halva stan runt, typ revolver de villa, ett par hak jag inte minns namnet på, klingenberg och jag vet inte riktigt men jo, kul var det.
jobbade dagpass på majoren dagen efter och mådde oförskämt bra och undrade varför hela vakten. tror jag byggt upp ett bakfylle-försvar i min kropp eftersom det känns skitförbjudet att komma alkoholtrasig till jobbet. det kan allatså vara ren inbillning att jag känner mig rosenfräcsh efter en tolvtimmars fylla, men hey! funkar utmärkt.
såg dock mina egna begränsningar och smet inte iväg till en skumpakväll på etoile utan tog snällt t-banan till henke och fick ugnsbakad falukorv med potatismos, popcorn och cola serverat och som sagt tretton timmars sömn.
fick ett meddelande av milla om att hon nu är hemkommen från fillippinerna (hur fan det nu stavas) och jag gläder mig att se henne.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0