whats the point of doing anything if you never know this


23 november. julafton om en månad. ut i småländska skogarna med bitte, katti o tanja och farmor. koka glögg, gå promenader, göra snöänglar. 23 november och tiden går så fort nu. jag ligger i min säng som är alldeles för stor med alla mina kuddar och tänker på vad som hänt nu, sen sist. tvingar mig att skriva ner det här ibland, så jag inte glömmer bort mitt liv. jag glömmer bort mycket, mobiltelefoner, människor, händelser. fingervantar.
jag har varit i stockholm i fem snurriga underbara dagar. jag har ätit fina middagar med linda, hängt med william och stoffe och sebbe och druckit bananlikör och rödvinsshottar, underhållit, skrattat, träffat en morotsgubbe, lagat kycklinggrattäng till hanna och frickan, tittat på bullet for my valentine på globen, bowlat, ätit macka med lelle, skedat och fingrat i mörkt hår, sovit i myrstackstäcke, tittat på strumpor i taket, blivit pussad och kramad på, njutit, missat flyget hem, älskat för hela stockholm.
nu är jag här. i mitt oslo som jag är så hemma i. som är så mitt. jag jobbade hela helgen, sov i kims armkrok, drack vin med alexander, snurrade, drack mig full, gjort konstiga saker med konstiga människor och jag är söt och go och det finns inga regelverk längre. sen drack jag akevit med william, åt tacos med marlin och ingelin, drack bloodymarys och allt annat man kan dricka med lina på nicol, fick järn av chake och en scarface tröja av chake och ett marsvin med tuppkam som kan springa och göra högersvängar. jag gick aldrig hem den natten. 
maria och björn har gjort slut och det är så sorgligt på något sätt. jag får ont när hon har ont. 

Kommentarer
Postat av: Angelica

hej, vilken fin blogg du har!

Skulle vara jätte gulligt av dig om du ville rösta på mitt bidrag här http://visadintalang.se/ett-fotobidrag-av-angelica

som tack för din röst får du en länkning i min blogg. Tack! :D



2011-04-21 @ 16:08:39
URL: http://angelicaelineahoglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0